lauantai 16. maaliskuuta 2013

Meitä jyrätään..

Miljoonasade. 


Pyörinyt koko aamun päässä Miljoonasateen Meitä jyrätään.
Harmikseni en sitä youtubesta löytänyt ja voinut tänne jakaa, mutta the next best thing!
Laitetaan lyriikat sitten.

Sä katsot surullisesti mua suoraan silmiin
Ja annat mulle viikatut verkkarit
Sä olet ratkonut niistä irti niin kuin pyysin
Seuran merkit ja nimikirjaimet..

Meitä jyrätään
Meitä jyrätään
Kannaksella aikoinaan Klimit
Isoisää mankeloi
Tänään tankki on pankki ja
Työttömyyden miinaan meistä
Jokainen astua voi
Mutta rakas, rakkain, rakkaimpani
Me kyllä pärjätään
Kun vain elämän juoksuhaudassa
Saan sun syliisi painaa pään
Kuin kypärään
Kun meitä jyrätään..

Mä autan illansuussa teidät linjurin kyytiin
Ja lasin läpi vielä teitä suutelen
Mä luen kotona aamuun asti Väinö Linnaa
Ja haulikon piippua sahailen
Ja niin kuin Koskelan Vilho Pohjantähtensä alla
Hankki vapaudenristinsä viimeisen
Mä aion huomenna kohtalon telaketjuihin
Heittää kerrankin kasapanoksen..


Pakko etsiä jostakin se Sotaromaani, tai Tuntematon sotilas.
Mä koitin sitä joskus nuorempana lukea, ja jos nyt oon laiska lukemaan kirjoja, ni sillon sitä vasta olinkin.
Nyt ehkä olisin jo kasvanut sen verran että ymmärtäisin ja osaisin arvostaa sitä kirjaa vähän paremmin..

Ainakin ymmärrän Miljoonasadetta nykyään vähän eri tavalla..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti